Gener 2008

"CARTUCHO DE PLOM"

Ahir em va passar una cosa ben curiosa. Vaig anar a una papereria que tinc prop de casa a comprar cartutxos de tinta per a ploma estilogràfica, ja que m'agrada molt escriure amb ploma: em fa la lletra més bonica.

-Hola, voldria cartutxos de tinta per ploma.

La dependenta, una noia jove bastant garrula, respon:

-Cartuchos de que? De plom?

-De ploma.

Amb una cara com si li parlessin en xinès, em diu:

-Díselo al jefe mejor, que yo no te entiendo.

Li vaig demanar al seu cap, i ell sí que em va entendre. Aquest li va ensenyar els cartutxos a la noia, i aquesta es va quedar ben sorpresa; era evident que mai havia vist aquell producte.

Com sempre, l'experiència em va fer pensar en una sèrie de conclusions:

-La noia era molt més garrula del que podia semblar pel seu aspecte.

-Aquesta noia no deu haver vist mai a la vida una ploma estilogràfica, tot i treballar en una papereria; o si més no, no sap com funcionen. Tenint en compte que deu tenir uns vint-i-cinc anys d'edat (tot i aparentar molts més), dedueixo que a l'escola no la han fet escriure mai amb ploma, com em feien fer a mi quan hi anava.

-M'estic fent gran. L'escriptura amb ploma estilogràfica ja és com un exercici d'arqueologia, i avui dia a les escoles ja no es fan servir.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog