UN EXPERIMENT PERMET A UNA PLANTA TENIR UN BLOC

Vaig llegir l'altre dia a Yahoo! Noticias una cosa al·lucinant: Satoshi Kuribayashi, un investigador japonès, ha creat un sistema mitjançant el qual una planta, anomenada Midori-san, transmet els seus "sentiments" mitjançant impulsos elèctrics, i un ordinador els transforma en paraules i els penja en un bloc.
És impressionant com ha evolucionat la ciència. Està clar que les plantes són éssers vius i que capten senyals de l'exterior, però mai havíem pogut conèixer com ens ho podrien expressar amb un llenguatge que nosaltes entenguéssim.
"Avui ha fet un dia assolellat i he pogut prendre molt de sol...m'he distret una mica", va dir la planta, el nom de la qual vol dir "verd" en japonès, el 16 d'octubre.
Un altre dia digué: "Estava nuvolat. Ha estat un dia fred".
Com podeu veure, tot i com és d'impactant i d'interessant la notícia, la planta no té uns temes de conversa molt variats. De fet podem comprovar que manté els típics temes de conversa "d'ascensor", d'aquells que hom esgrimeix quan es troba amb el clàssic veí o company de feina amb qui no es té molt de tracte i que et veus obligat a dir alguna cosa, però no saps què dir, i és clar, recorres a parlar del temps, que és un tema molt sofert.
També podem constatar que la planta és molt bonica, la qual cosa podria confirmar l'antic proverbi masclista que diu: "las guapas son tontas".
Se m'han acudit unes altres frases que la planta podria haver dit:
"Sempre plou sobre mullat..." en el cas d'estar envejosa d'una altra planta que ha rebut més aigua que ella.
"Estic fumada", si es tractés d'un exemplar de marihuana.
"Avui m'han deixat plantada"... qui no ha viscut aquesta situació?
"He fet arrels", cosa que provocaria enveja als apàtrides (i de la qual n'haurien d'aprendre Ciutadans).
"Estic mal fullada", quan arribés la tardor.
Ho sento, però és que m'agraden molt els acudits verds.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog